Lesoverzicht van de Online Marketing Driedaagse
Dag 1: Introductie
Welkom bij de Online Marketing Driedaagse! Bekijk deze les zodat je precies weet wat je te wachten staat in de komende dagen en leer ons wat beter kennen.
Dag 1.1: de WHY
De absolute fundering van jouw bedrijf is de WHY. Vandaag gaan we de Golden Circle toepassen op jouw bedrijf.
Dag 1.2: De doelgroep
Als jij precies weet wie jouw doelgroep is, wat hun probleem is en dat zij nodig hebben, dan weet je ook precies wat je kunt doen om hun aandacht te trekken. Let’s go!
Dag 1.3: De customer journey
Na deze les weet je precies wat de klantreis is van eerste kennismaking tot klant en waar de verbeterpunten liggen.
Dag 2: Introductie
Op de tweede dag van de Online Marketing Driedaagse ga jij alles leren op het gebied van tracking en SEO. Waarom dit belangrijk is, ontdek je hier!
Dag 2.1: Tracking Google Analytics
Via Google Analytics vind je waardevolle informatie om je bezoekers beter te begrijpen. Wij leren je hoe je met deze informatie je website, pagina’s of verkoopflow kunt verbeteren. Daarnaast leer je alles over Google Analytics 4 instellen en wat je er precies mee kunt doen.
Dag 2.2: Tracking Google Search Console
Google Search Console is hét platform om inzicht te krijgen in het organisch verkeer op je website. Vandaag ontdek je op welke zoekwoorden jij al organisch wordt gevonden.
Dag 2.3: Tracking Google Tag Manager
Google Tag Manager is een gratis tool om al je conversies inzichtelijk te maken en om je website schoon te houden.
Dag 2.4: Google Mijn Bedrijf
Google mijn Bedrijf is een onmisbare tool van Google om jouw online zichtbaarheid te vergroten. Wij laten je zien hoe je een profiel aanmaakt en deze optimaal benut.
Dag 2.5: Introductie Search Engine Optimization (SEO)
Bijna iedereen die iets zoekt online, begint bij Google. Het is daarom belangrijk om je website zo hoog mogelijk te krijgen in de zoekresultaten. Daar gaan we nu mee aan de slag!
Dag 2.6: On-page SEO
Met de juiste tips en tricks én handig on-page SEO stappenplan, ontdek jij hoe je jouw websiteteksten optimaliseert zodat ze hoger in Google komen.
Dag 2.7: Autoriteit en linkbuilding
Linkbuilding is één van de belangrijkste manieren om je website te optimaliseren voor de zoekmachines. Leer snel hoe je dit toepast voor je eigen website.
Dag 2.8: Technische SEO
Technische SEO klinkt enger dan dat het is. Veel zaken kun je eenvoudig zelf verbeteren! Vooral met onze hulp, en af en toe met die van je websitebouwer.
Dag 2.9: Lokale SEO (Bonus!)
Heb jij een lokaal restaurant, schoonheidssalon of fietsenwinkel? Als lokale ondernemer mag je lokale SEO niet overslaan!
Dag 3: Introductie
Vandaag leer je hoe je jouw social media kanalen optimaal benut en hoe je vervolgens een online marketing strategie maakt om een connectie op te bouwen met potentiële klanten.
Dag 3.1: Social Media
Vrijwel elke doelgroep zit op minstens één social media kanaal en middels dit kanaal kun jij naamsbekendheid genereren en contact onderhouden met jouw (potentiële) klanten!
Dag 3.2: Instagram biografie
Wist je dat je door het optimaliseren van je Instagram biografie er zelfs voor kunt zorgen dat je beter wordt gevonden? Mede hierom is dit stappenplan zo belangrijk.
Dag 3.3: Hashtag onderzoek
Hashtags zijn belangrijk om meer bereik te genereren. Dankzij dit onderzoek weet je precies welke hashtags jouw doelgroep gebruikt en weet je de DO’s en DON’TS van hashtags.
Dag 3.4: Hoe schrijf ik een goede Instagram post?
Je kunt wel honderd Instagram posts schrijven, maar als je niet weet hoe, dan zul je er helaas weinig mee bereiken. Vandaag leer je aan de hand van een checklist hoe je een goede tekst schrijft én krijg je 7 handige voorbeelden ter inspiratie.
Dag 3.5: Instagram Stories
Stories: ze zijn sinds enkele jaren bijna niet meer weg te denken uit ons leven. En we get that. Een story zegt immers meer dan duizend woorden :-). Maar hoe zet je stories succesvol in voor jouw bedrijf? Je leert het in deze les!
Dag 3.6: Posts inplannen
Het inplannen van content kan het jou een stuk makkelijker maken om consistent posts te plaatsen. Veel ondernemers ervaren namelijk hetzelfde probleem: het is en blijft lastig om steeds maar weer inspiratie te vinden om een post te publiceren. Wij geven je een aantal handige tips.
Dag 3.7: LinkedIn
Is jouw doelgroep voornamelijk actief op LinkedIn? Dan is van belang om een LinkedIn bedrijfspagina aan te maken voor je bedrijf. Op deze pagina plaats je belangrijke informatie over je bedrijf en kun je net als op Facebook berichten plaatsen.
Dag 3.8: Statistieken
Meten = weten! Je kunt enorm veel interessante informatie halen uit de statistieken van je social media-kanalen. Per social media-kanaal laten we je zien waar je de statistieken kunt vinden, hoe je ze moet lezen en welke vervolgstappen je kunt zetten.
Dag 3.9: Social media strategie
Nu je ondertussen veel weet over jouw WHY, doelgroep, belangrijke zoekwoorden waarop jouw doelgroep zoekt, social media kanalen en hoe je deze optimaal inricht, gaan we aan de slag met de social media strategie.
Luuk van Meijel
Schrijver van deze cursus
“Ik werkte voor verschillende online marketing bureaus, en startte zelf twee bedrijven in online marketing.
Zelf aan de knoppen draaien vind ik erg leuk, daarnaast leer ik jou graag hoe je je digitale kanalen het best inzet!”
Hanneke Jadach
Schrijfster van deze cursus
“Converterende teksten schrijven, social mediakanalen opzetten, hierop adverteren én vervolgens deze leads opvolgen met een rake e-mail: dáár word ik blij van.”
Renske Peeters
Schrijfster van deze cursus
“Van scherpe content schrijven voor social en seo-geoptimaliseerde teksten tot het verbeteren van de lokale vindbaarheid van bedrijven, ik word er helemaal enthousiast van!”